Ez azt jelenti, hogy a kitereléses megállítás követte gyorshajtási bírságokat már a traffipax által mért pillanatnyi, valós értékekre alapozva határozzák meg. Az objektív, megállítás nélküli ellenőrzések közigazgatási bírságainál azonban továbbra is él a tolerancia.
A korábbi gyakorlat szerint helyszíni bírságolásnál a rendőrségi sebességmérő műszerek méréseit 100 km/h alatt 3 km/h-val, míg a gyorsforgalmi úthálózaton 3%-kal korrigálták a járművezetők javára. Ezzel a lakott településen belüli sebességhatárok túllépését az elméleti 50 helyett csak 53 km/h felett büntették, míg az autópályákon haladó személygépkocsiknál 130 helyett csak 134 km/h felett kezdődött a bírságolás.
A precíziós műszertechnika rendkívül gyors fejlődésen ment át az elmúlt évtizedben, így a rendőrség a mérésügyről szóló törvény vonatkozó részére hivatkozva hangsúlyozza, hogy a traffipaxok hitelesített mérőeszközök, így azokra úgy kell tekinteni, hogy nincs eredményt befolyásoló hibájuk.
Szintén az utóbbi évek újdonsága, hogy a mobil eszközök mellett országszerte megjelentek az állandó jelleggel telepített „traffiboxok”, melyek a nap 24 órájában képesek adatokat jelenteni az elhaladó forgalom résztvevőiről. Ilyen telepített eszközökkel főként belterületi úthálózaton találkozhatnak a közlekedők.
A mérések szigorításától a hatóság a közlekedési balesetek csökkenését várja, mivel az elmúlt évtizedek statisztikái szerint a személyi sérüléssel járó közúti balesetek elsődleges előidézője a relatív és tényleges sebességtúllépés.
Az objektív, megállítás nélküli ellenőrzések közigazgatási bírságainál továbbra is él a jogszabályi tolerancia.
További felmerülő költségek elkerülése érdekében használjon tankolókártyát, mellyel akár az útdíjat is kifizetheti.
forrás: mkfe.hu