A Brit óriás vállalat tevékenységeit vizsgáltuk. A Vodafone-nál ennek köszönhetően sikeresen csökkentették a felhasznált műanyag és papír mennyiségét. Egyre nagyobb hangsúlyt kap napjainkban a fenntarthatóság témaköre, ezért is fontos a folyamatos fejlesztés, megújulás.
Milyen megoldásokat eszközöltek eddig?
2019-ben a Vodafone bejelentette, hogy a SIM kártyákhoz szükséges tartók méretét a felére csökkenti. Az intézkedés elképesztő eredményeket hozott, ugyanis így 2020 év végéig bezárólag 1,6 tonna műanyagot spóroltak meg. A szállítás és előállítás csökkenésével a széndioxid-kibocsátást is sikerült csökkenteniük összesen több mint 5000 tonnával! Ezenfelül 2020-ban 7700 kiskereskedelmi üzletéből kivezette az eldobható műanyagzacskókat.
2021 májusában a Vodafone közreműködésével öt vezető hálózatüzemeltető egy új környezetvédelmi minősítési rendszert vezetett be. Ebben egy részletes értékelést követően egy 100 pontos skálán minden mobilkészülék kap egy értékelést, mely értékeli a termék életciklusa során fellépő környezeti hatást. Így a fogyasztóknak könnyebb döntést hoznia környezetvédelmi szempontból.
Újdonság a környezetkímélő ecoSIM, mely 100%-ban újrahasznosított műanyagból készül.
A Vodafone ezenfelül vállalta, hogy 2040-re „nettó nullára” csökkenti a vállalat globális széndioxid-kibocsátását. Első lépésként ezért 100%-ban megújuló energiaforrásokkal üzemelteti európai hálózatát. Ezenfelül 2025-től a vállalat teljes gépjárműflottája csak elektromos autóból fog állni, aminek cseréjét Magyarországon már meg is kezdték.
Fontos kiemelni, hogy a szolgáltató elkezdte a hatékonyabb hálózati eszközök beszerzését és alkalmazását, a fokozatos eltávolodást a kevésbé energiahatékony 3G-hálózattól, illetve az idejétmúlt maghálózati eszközök kivezetését. Tudta, hogy kedvezményes készülékeink egyikével is már ki tudja élvezni az 5G nyújtotta előnyöket. Ehhez vállalati előfizetéseink bármelyik csomagja megfelelő lehet, egyedi ajánlatunkért kattintson a linkre!
Továbbá a Vodafone még a beszállítói környezettudatosságára is nagy figyelmet fordít, ez konkrétan az elbírálási szempontok 20%-át teszi ki. Pluszként említendő még az IoT rendszer alkalmazása vállalati ügyfeleinél. Ezzel javítják a logisztika és a flottakezelés, az intelligens fogyasztásmérők, a gyártás és egyéb tevékenységek hatékonyságát.