Megfelelő mobilkészülék nélkül manapság már a puszta létezés is elképzelhetetlennek tűnik, ebben megegyezhetünk. Ha a készüléket véletlenül ott felejtjük valahol és nélkülöznünk kell néhány órára, máris félkarú óriásnak érezhetjük magunkat.
Vállalkozóként mindez hatványozottan igaz. Ha rangsorolnunk kellene az egyes munkaeszközöket fontosságuk szerint, az okostelefon jó eséllyel mindenkinél a dobogós helyek közelében helyezkedne el.
Pontosan ezért is érdekes megvizsgálnunk egy nemrégiben készült átfogú kutatás eredményeit, amely a magyarok mobiltelefon felhasználási szokásait vizsgálta.
Ha a készülék lemerül, az szinte a világvégével ér fel
A kutatásban résztvevők több mint háromnegyed részét erősen bosszantja, hogy a mobiltelefonok folyamatos töltöttségéről nekünk kell gondoskodnunk. Valljuk be, hogy ez tényleg egy olyan jelenség a mai modern technológiát illetően, amely sokak számára okoz fejfájást.
Céget vezetve, és nap, mint nap elintézendő tennivalók tucatjaival szembesülve egyszerűen nem fér bele az, hogy a lemerült készülék miatt értékes munkaórákat veszítsünk el. Amikor az ügyfelek, illetve a fontosabb partnerek nem tudnak minket elérni, és persze mi magunk sem tudunk hívásokat indítani, akkor percenként is súlyos tízezreket veszíthetünk.
Mi lehet a megoldás? Olyan készüléket célszerű beszereznünk, amely megbízható akkumulátorral felszerelt, és sokáig bírja töltés nélkül. A Magyarországi Kis- és Középvállalkozások Egyesületének tagjaként ráadásul mindezt kedvezményesen tudjuk megtenni.
A kapcsolódás jelenti a kulcsot
A kérdőívben résztvevők 57%-ának leginkább azért okozna frusztrációt a telefon teljes lemerülése, mert így a számára fontos családtagok nem tudnák értesíteni őt baj esetén. A hívásokra és beérkező üzenetekre való válaszadás kapcsán felmerülő tehetetlenséget pedig 51% jelölte meg rendkívül zavaró körülménynek.
Valljuk be, hogy az eredmények egyáltalán nem okoznak meglepetést. A hosszabb időn keresztül tartó kapcsolattartásra való képtelenség ugyanis nemcsak a szerettek kapcsán, de az üzleti életben is valódi katasztrófával ér fel.
Persze, ha csak néhány percről, vagy egy óráról van szó, akkor talán még nem történik semmi helyrehozhatatlan. Hogyha az üzleti tevékenységünk következtében sokat utazunk, vagy gyakran tartózkodunk terepen, akkor két készülék párhuzamos használata sem ördögtől származó ötlet.
Főként úgy, hogy nemcsak a kedvezményes készülékvásárlásra létezik megfelelő opció, hanem a tarifacsomagokat illetően is jelentős engedményekre tehetünk szert. Ezzel gyakorlatilag ki is iktathatjuk az egyik mobiltelefon lemerüléséből fakadó kockázatot, mert a másikat egyfajta vésztartalékként magunknál tartva pikk-pakk orvosolni tudjuk a kellemetlen helyzetet.
Bizalom nélkül bizony nincs megosztás
A kutatást kiötlők arra is kíváncsiak voltak, hogy vészhelyzet esetén vajon hányan adnák kölcsön az akkumulátorukat. A kapott eredmények mondhatni borítékolhatók voltak.
Teljesen idegen személy kérésére mindössze a válaszadók 10%-a felelne igennel, míg egy családtag esetében ez az arány már 84%-os lenne. Vagyis vonakodva osztanánk csak meg egy bizalmas és nagyértékű dolgot olyannal, akiről szinte semmit sem tudunk.
Az együttműködéshez tehát egyértelműen bizalomra van szükség. Ez az eredmény pedig nemcsak a mobiltelefon felhasználás területén állja meg a helyét, hanem gyakorlatilag valamennyi élethelyzetre rá lehet vonatkoztatni.
Vállalkozóként minden bizonnyal tisztában is vagyunk ennek a fontosságával. A tartósan gyümölcsöző üzleti kapcsolatok ugyanis elképzelhetetlenek a kölcsönös bizalom nélkül. Ennek a fenntartásához pedig folyamatos őszinte kommunikációra van szükség a felek között.
Akár emailen, akár telefonon, vagy éppen személyesen. Szerencsére a mai modern technika vívmányai egész hatékonyan képesek támogatni az erre irányuló erőfeszítéseinket. Nekünk mindössze annyi dolgunk van, hogy időnként ellenőrizzük az általunk használt mobiltelefonok, laptopok és egyéb készülékek töltöttségi szintjét.