A céges autók kiválasztása során a gazdaságos működés, valamint a problémáktól mentes használat jelenti a vezérelvet a legtöbb esetben. Természetesen joggal adódik a kérdés, hogy melyik modellek segítségével tudjuk mindezt hatékonyan megvalósítani.
Cikkünkben igyekszünk hasznos segítséget nyújtani a járműpark felépítéséhez, kitérve az egyes kategóriákkal kapcsolatos alapvető követelményekre is. Természetesen nem feledkezünk meg a költséghatékony megoldások említéséről sem.
Kisebb méretű járművek
Leginkább rövidebb távolságok megtételére, elsősorban városi használat esetében számítanak ideális választásnak a kisebb méretű autók. A bennük található szolidabb erőforrás alacsony működtetési költségeket tesz lehetővé, emellett pedig parkolni is viszonylag egyszerű velük.
Szolgáltató cégek körében is népszerű választásnak számít ez a típus, leginkább a kompakt kialakítás, a fürge mozgás és az alacsony üzemanyag ráfordítás miatt. A kategória legnépszerűbb modelljének a Ford Fiesta számít, amely viszonylag kicsi, kompakt és kellően fürge a gyors ügyintézéshez.
Az alsó-középkategória előnyei
Meglehetősen gyakori választásnak számítanak ezek az autók a cégek körében, mert többféle célra is lehet alkalmazni az ide sorolandó modelleket. Leginkább az értékesítésért felelős munkatársak, valamint az egyéb okok miatt a partnerekhez kijáró egyéb dolgozók használják őket.
Egészen sokat vannak tehát úton, ezért az üzemanyag felhasználásból fakadó költségek alacsonyan tartására célszerű hatékony megoldás után keresni. Jó választás lehet például a céges üzemanyagkártya, amely az egyszerű alkalmazás mellett országszerte 194 töltő állomáson teszi olcsóbbá a tankolást.
A felső-középkategória, vagyis a céges autók egyfajta prototípusai
Egy Ford Mondeo, Skoda Superb, Volkswagen Passat, vagy éppen a Mazda 6 volánjánál ülve akár a több száz kilométeres távolság megtétele sem lesz majd megterhelő, a gazdaságos motorműködésnek hála pedig szélsőségesen sokba sem kerül.
Egyébként pontosan a felső-középkategóriás járművek közül kerül ki a legtöbb céges autó. Ezek a modellek ugyanis már képesek biztosítani a megfelelő presztízst, miközben a működtetésük és a használatuk is praktikus megoldásnak számít.
Előszeretettel használják őket a vezetőség tagjai, de példának okáért egy key account manager-t is egész bátran rá lehet ültetni a kategória valamelyik modelljére, hogy az ügyfélhez érkezve kellő magabiztossággal tudjon fellépni és tárgyalni.
Nagyobb gépjárművek a magasabb státusz szimbolizálására
A nagyautók választása már leginkább a felső vezetők körében tapasztalható. Persze legyünk őszinték, egy Audi A6-os vagy egy BMW 5-ös finanszírozását akármelyik munkatárs kedvéért nem biztos, hogy megérné a cégnek állnia.
Nem kérdés, hogy ezek a céges autók a presztízst hivatottak szemléltetni, ezért a megfelelő pozícionálás kapcsán lehet kiemelt szerepük. A gazdaságos működtetés nem feltétlenül náluk fog majd jelentkezni, ugyanakkor a bennük duruzsoló modern erőforrásokkal ez sem lehetetlen.
Haszongépjárművek a hatékonyság jegyében
Amennyiben a normál működés keretei között napi szinten szükség van áruszállításra, fuvarozásra és egyéb nagyobb terjedelmű holmik cipelésére, akkor mindenképp érdemes beruházni egy kompakt haszongépjárműbe.
A kategória legnépszerűbb modelljei közé a Citroen Jumper, a Ford Transit, a Citroen Berlingo és a Fiat Fiorino tartoznak. Mivel ezek a járművek napi szinten is órák hosszat vannak úton, ezért a költséghatékony működtetésnek mindenképp hatalmas szerepe van a kiadások alacsony szinten tartása végett.
Célszerű mindenképp olyan gépkocsit választani, amely elegendő kapacitással rendelkezik a pakoláshoz, ugyanakkor menet közben az üzemanyaggal is képes spórolni.